*Jako uczeń ze stopniem kup, uczysz się – popełniając błędy. Możesz liczyć na wyrozumiałość.
1 – Nie obrażaj Szkoły, w której się wychowałeś,
2 – Nie Obrażaj swych przodków oraz Honor i Ducha Rycerzy Hwarang.
3 – Nie Obrażaj swojego Mistrza /Nauczyciela.
4 – Bądź godnym noszenia tytułu Mistrza.
Każdy kiedyś opuści Kwang, by tworzyć swoje życie.
uczyń to z pełną równowagą Yin Yang
5 Zasad OKE
Lojalność wobec Ojczyzny i Mistrza
Szacunek i posłuszeństwo wobec rodziców
\Honor wobec przyjaciół
Odwaga
Nie używaj taekwondo w złych celach, bez potrzeby.
Dziewięć cnót KYO HUN:
humanitaryzm, sprawiedliwość, uprzejmość, mądrość, wiara, dobroć, prawdomówność, lojalność, odwaga,
Pięć fundamentalnych zasad społeczno-wychowawczych:
– Ye Ui – grzeczność, uprzejmość,
– Yom Chi – uczciwość, rzetelność,
– In Nae – wytrwałość, samozaparcie,
– Guk Gi – samokontrola, opanowanie,
– Baekjul Boolgool – odwaga, niezłomny duch.
Adept Taekwondo powinien cały czas pamiętać, że najwyższym celem Taekwondo nie jest bezwzględne dążenie naprzód, lecz kształtowanie osobistych cech charakteru.
Składa się na to:
– DOK (cnota): doskonalenie charakteru przez wychowanie duchowe i moralne, np. uprzejmość, skromność, poczucie humoru.
– IN (szlachetność): fizyczne i psychiczne opanowanie własnego JA, np. wytrwałość, cierpliwość i sprawiedliwość.
– YE (sztuka): wzmacnianie ciała i ducha poprzez sztukę walki.
5 Pięć kręgów energii w sztukach walki.
Stworzone przez Musashiego Miyamoto przedstawiają etapy poznawania sztuki, jaką się trenuje.
ZIEMIA – daje życie i karmi – Ty i technika (np. Taekwondo) – znaleźć drogę.
WODA – doskonałość ćwiczeń, naukę – Ty rozumiesz technikę.
WIATR – doświadczenie, podróże, wróg, przebiegłość – żadna technika nie może Cię zaskoczyć. Technikę masz w umyśle i sercu.
OGIEŃ – uczy walki do obrony, odwaga, brak strachu – Ty jesteś techniką, Ty jesteś mieczem, Ty jesteś taekwondo.
PUSTKA – wewnętrzne oświecenie, nauka o nicości – uczy nicości – twardość i miękkość, posłuszeństwo i lojalność.
Rozszerzenie wiedzy o Hwarang była organizacja sponsorowana przez państwo za edukację młodych mężczyzn w elitarnych starożytnego królestwa Silla , Korei . W różnym tłumaczeniu jako „Flower Boys”, „Młodość kwitnienia” lub „Elite Youth” (a czasem także jako dość mylące „Rycerze”), Hwarangi zobowiązali się do lojalności wobec państwa, ich rodziny i siebie nawzajem. Chłopcy często spotykali się w miejscach o wielkim naturalnym pięknie, zwłaszcza w świętych górach i rzekach, gdzie śpiewali i tańczyli z pomalowanymi twarzami i nosili wysadzane klejnotami buty. Organizacja miała na celu przygotowanie młodych mężczyzn do ich przyszłej roli w społeczeństwie, a większość najważniejszych polityków i administratorów państwa kształciła się w hwarangu . Utworzony co najmniej od VI wieku n.e. hwarangskładał się z nastoletnich chłopców, którzy podążali za ideałem znanym jako pungwolto,czyli „droga wiatru i księżyca”. Nie jest jasne, co to dokładnie oznaczało, ale z koreańskich źródeł historycznych, takich jak Samguk sagi i Samguk yusa , wiadomo, że chłopcy podążali za edukacyjną mieszanką nauk religijnych i wojennych wraz z muzyką , tańcem, etyką i sporą dawką nacjonalizm, w tym sprzeciw wobec śmierci. Tylko synowie arystokracji mogli się przyłączyć, a prawdziwym celem systemu, który był sponsorowany przez państwo, było prawdopodobnie umożliwienie klasie rządzącej wybierania najbardziej utalentowanych młodych ludzi i kierowania ich na przyszłe stanowiska w aparacie państwowym. CZŁONKOWIE HWARANG PODĄŻALI ZA EDUKACYJNĄ MIESZANKĄ NAUK RELIGIJNYCH I WOJENNYCH WRAZ Z MUZYKĄ, TAŃCEM, ETYKĄ I SPORĄ DAWKĄ NACJONALIZMU. Religijna część edukacji była, podobnie jak w szerszej Korei, mieszanką buddyzmu , taoizmu i konfucjanizmu z prawdopodobnie elementami szamanizmu, który był od dawna praktykowany na półwyspie. Samguk Yusa dodaje, że chłopcy studiował również pięć relacji, sześć Arts, trzy naukowe zawodów i sześć sposobów służbie rządowej, które zawarte zasady etycznego zachowania i przygotował uczniów do życia w służbie cywilnej. Kodeks honorowy Pięciu Zasad ( sesok ogye ), stworzony przez buddyjskiego mnicha Wongwanga na początku VII wieku n.e., najlepiej ilustruje silny związek między hwarangami a potrzeby państwa były: Służyć królowi z lojalnością. Służyć rodzicom z lojalnością. Zawsze okazywać lojalność swoim przyjaciołom. Nigdy nie wycofywać się w bitwie . Nigdy nie zabijać niepotrzebnie. Dokładna organizacja hwarangnie jest znana poza tym, że przywódca pojedynczej grupy kilkuset młodych ludzi posiadał tytuł kuksona lub „narodowego nieśmiertelnego”. Został wybrany z prawdziwej kości lub klasy chingolsztywnej hierarchii społecznej królestwa Silla, Systemu Rangi Kości . Kukson był wspomagany przez kilku uczonych buddyjskich mnichów, którzy prawdopodobnie przeprowadzonych zgodnie z instrukcją. Patronem grupy był Budda Maitreja (nadchodzący Budda), znany również jako „Przyjazny”, a członkowie uważali się za reinkarnacje Buddy. Plik hwarang został podzielony na podgrupy, które miały nazwy związane z buddyjskimi, takie jak „Zespół Smoczego Drzewa Kwiatowego” (odnoszące się do drzewa, do którego Maitreya po raz pierwszy przybył na ziemię). Brakuje szczegółów ceremonii inicjacyjnych, które przeprowadzili chłopcy, z wyjątkiem tego, że taniec i śpiew były ważnymi elementami, podobnie jak przysięga lojalności wobec innych członków. Członkowie i ideały Hwarang były celebrowane w hyangga , ludowych poematach ludowych rdzennych mieszkańców Korei. Rzeczywiście, wiele z nich zostało napisanych przez członków grupy. W tym przykładzie napisanym przez Tugo i zatytułowanym Mo Chukchirang ka lub „Ode to Knight Chukchi” napisanym ok. 692-702 n.e. autor chwali swojego mistrza: "Wszystkie żyjące istoty rozpaczają i rozpaczają Wiosną, która minęła; Twoja twarz była kiedyś jasna i jasna Zaraz będzie nosić głębokie bruzdy. Muszę cię zobaczyć Nawet na niesamowitą chwilę. Mój żarliwy umysł nie może spać w nocy W dziupli bylicy. (Lee, PH, 72) Jednymi z najbardziej znanych byłych członków hwarang są wielki generał Kim Yu-sin , jego syn Won-sul i Kwanchang, który dzielnie oddał swoje życie w bitwie z królestwem Baekje ( Paekche ) w 660 roku. Po wzroście koreańskiego nacjonalizmu i odkryciu manuskryptu zatytułowanego The Chronicles of the Hwarang ( Hwarang segi ) w latach osiemdziesiątych XX wieku n.e. zainteresowanie tym tematem wzrosło, a nawet nowy serial telewizyjny zaplanowany na grudzień 2016 roku w Korei oparty na hwarang i prowadzenie tego tytułu.